Újdonság a ŠKODA-ról
2019.09.19.

ŠKODA SUPERB IV: AZ ELSŐ ŠKODA PLUG-IN HIBRID

A 2020 elején forgalmazásba kerülő SUPERB zászlóshajó az első sorozatgyártású ŠKODA modell, amely plug-in hibridként érhető el. A ŠKODA SUPERB iV hatékony benzinmotorral és villanymotorral rendelkezik, így lehetővé teszi a különösen környezetbarát mobilitást anélkül, hogy kompromisszumot kellene hozni az erő vagy éppen a hatótávolság tekintetében. A ŠKODASUPERB iV teljes hatótávolsága 850 km, és akár 56 km-t képes lefedni a WLTP-ciklusban tisztán elektromosan, emisszió kibocsátás nélkül. A kombinált CO2-kibocsátás kevesebb, mint 35 g / km. A SUPERB iV sorozatgyártása ebben az évben kezdődik a Kvasiny üzemben, és a modell piaci bevezetése 2020-ban lesz - Ambition és Style felszereltséggel, valamint SUPERB SPORTLINE és L & K modellként.
skoda.hu

Az új SUPERB iV az első ŠKODA, amely mind a belső égésű motor - ebben az esetben egy nagy teljesítményű 1,4TSI benzin -, mind pedig az elektromos motor előnyeit kínálja. A WLTP ciklusban akár 56 km-re is képes teljesen elektromos módban megtenni minden emissziós kibocsátás nélkül. Elektromos üzemmódban az E-zaj hanggenerátor egyedülálló hangot hoz létre, amely lehetővé teszi a gyalogosok és a kerékpárosok számára, hogy időben hallják a közeledő SUPERB iV-t. Az elektromos motor teljesítménye 85 kW, míg az 1.4TSI motor 115 kW (156PS) teljesítményt nyújt. A két erőforrás együttes teljesítménye 160 kW (218PS), és együttesen kevesebb, mint 35 g / km szén-dioxid-kibocsátást eredményeznek. Az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően a vezető választhat egy teljesen elektromos E-módból, egy hibrid üzemmódból - amelyben a benzinmotor és az elektromos motor közötti kölcsönhatást elektronikusan szabályozzák - és egy SPORTmode-ról a csúcsteljesítmény érdekében. Teljesen feltöltött akkumulátorral és 50 l benzint tartalmazó teljes tartállyal a SUPERB iV megállások nélkül akár 850 km-t képes megtenni.

A rekuperáció visszanyeri az energiát, lehetővé téve az úti cél tisztán elektromos üzemben való elérését. Az elektromos motort modern, nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor hajtja. Ez kompakt módon integrálva van a karosszéria padlólemezébe, közvetlenül a hátsó tengely elé, és 37Ah kapacitással, valamint 13kWh energiával rendelkezik. Az akkumulátort 3 óra 30 perc alatt lehet egy 3,6 kW teljesítményű fali doboz segítségével feltölteni, vagy 6 óra alatt egy standard 2,3 kW-os háztartási dugaszoló aljzat segítségével. Mozgás közben a ŠKODA SUPERB iV töltheti az akkumulátort, vagy fenntarthatja az akkumulátor töltöttségi szintjét a benzinmotorral; a rekuperációnak köszönhetően az energia fékezés közben is visszanyerhető. Ez azt jelenti, hogy mindig van elegendő energia a hosszabb utak "utolsó kilométereinek" elektromos úton történő megtételére kibocsátás nélkül - például a városi alacsony kibocsátású területeken.

További információ: skoda.hu