Aktuális híreink
A felfrissített Škoda Scala és Škoda Kamiq digitális világpremierje előtt a cseh autógyártó olyan dizájnrajzok sorát mutatta be, amelyeken e modellek megújult orrkialakítása és fényszórói láthatók. Négy évvel sorozatgyártásuk megkezdését követően a Škoda AUTO felfrissítette kompaktmodelljét és városi SUV-sorozatát, ami egyaránt kiterjed különböző műszaki fejlesztéseikre és megfiatalított megjelenésükre. A Scala átformált fényszórói már egészen a hűtőrácsig nyúlnak, nappali menetfényük csíkjai pedig alsó és felső peremükön futva a fényszórók közepén találkoznak, külső széleiken pedig az alsó csík felfelé ívelve alkot új és jellegzetes fénygrafikát.A Kamiq fényszóróit szintén felfrissítették. A karakteres osztott fényszórók felső eleme most karcsúbbá vált és még hangsúlyosabb formájú. Alattuk a főfényszórók nagyobbak lettek, és az egyéni stílusú, hatszögletű Matrix-modulokkal kidolgozott, extrafelszerelésként rendelhető TOP LED Matrix kivitelben is készülhetnek. E technika egyaránt első ízben bővíti a Kamiq és a Scala kínálatát.
Újra egyenesben a cseh márka, a koronavírus és a háború által okozott gazdasági és logisztikai nehézségek után visszatért a SKODA. Kiemelkedő első öt hónapot tudhat maga mögött a márka, ugyanis egy SKODA modell, a SKODA Octavia lett az év eddigi legnépszerűbb modellje a forgalomba helyezéseket tekintve.Összesen 2180 darabbal a SKODA Octavia lett a legkelendőbb modell hazánkban, ennyit helyeztek forgalomba eddig a népszerű cseh modellből, derült ki a Datahouse június elsején publikált adataiból. Németh János, a SKODA márkaigazgatója szerint ez az eredmény a gyártás normalizálódásának, az ügyfelek lojalitásának és az értékesítésben dolgozó szakemberek kiemelkedő teljesítményének köszönhető."Egyfelől azt látjuk, hogy megindult idén az iparág normalizálódása. Már nem állnak letárolt, félkész járművek alkatrészre várva a gyárudvarokon, folyamatosan érkeznek az autók, lényegesen javultak a szállítási határidők" - mondta Németh János. "Azonban hiába működik a gyártás, ha nem működik az értékesítés: ezért hatalmas köszönet illeti ügyfeleinket, akik a korábbi hosszú szállítási határidők mellett is kitartottak a márka mellett, valamint gratuláció illeti az értékesítési hálózatot, hiszen a kereskedéseinkben dolgozók kemény munkája is kellett ahhoz, hogy ilyen eredményt érhessünk el. Igazán jó hír, hogy az Octavia ráncfelvarrott változata is rendelhetővé vált."
Tovább fokozza elektromos mobilitási kampánya és átalakulása ütemét a Škoda AUTO. Négy teljes egészében új fejlesztésű e-modell és az Enyaq család két felfrissített tagjának bemutatásával a cseh autógyártó 2026-ra már hat járműcsaládra tervezi bővíteni BEV-kínálatát. A Škoda AUTO 2027-ig összesen 5,6 milliárd eurót invesztál az elektromos mobilitás területébe. A kisautó-SUV-szegmensben érkező "Small" BEV-modellel, a kompakt-SUV-szegmensbeli - hivatalos nevén Elroq - "Compact" újdonsággal, a tágas belterű "Combi" kombival és a hétüléses "Space" SUV-modellel a Škoda jelentősen bővíti, illetve sokrétűbbé fejleszti elektromos portfólióját. A korszerű és különösen gazdaságos belsőégésű motorral, valamint hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel szerelt modellek az elektromos mobilitásra zajló átállás során is a Škoda modellportfóliójának alappilléreit alkotják. A Superb és a Kodiaq új generációival, a felfrissített Octavia, Kamiq és Scala sorozatokkal, valamint az új BEV-modellekkel a Škoda rövidesen története legváltozatosabb portfólióját kínálhatja - e két világ legjavát ötvözi, s különböző piacain egyaránt minden ízlésre és igényre a legmegfelelőbb Škoda modellt kínálja vásárlóinak.Amint Klaus Zellmer, a Škoda AUTO igazgatótanácsának elnöke kiemelte: "2026-ig minden szegmensre kiterjedően megjelenő, összesen hat új tisztán elektromos modelljével a Škoda AUTO még gyorsabban haladhat a hosszú távon fenntartható, elektromos egyéni mobilitás felé. Új és különösen gazdaságos üzemű hagyományos, illetve hibrid hajtásrendszerű modelljeinkkel együtt mindkét világ legjobbját kínáljuk - az átalakulás ezen időszakában is szerte a világon kielégítve jelenlegi és új ügyfeleink igényeit.Martin Jahn, a Škoda AUTO igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja hozzátette: "2026-ra új, tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modelljeink minden, az ügyfeleink számára meghatározó járműszegmenst lefednek majd. Olyan autókat kínálunk, amelyekkel stílusosan, azaz hosszú távon fenntarthatóan, biztonságosan és magabiztosan fedezhetik fel a világot - immár az új Modern Solid formatervezési nyelvezetünk jegyében született termékeinkkel."Gyorsuló e-kampány - egyértelmű útiterv az e-mobilitáshozA Škoda AUTO - 2026-ig összesen hat új BEV-modell piaci bevezetését tervezve - teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás felé zajló átalakulása mellett. 2020-ban, illetve 2022-ben sikeresen mutatkozott be az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV, a Škoda első két olyan modellje, amely már a Volkswagen Csoport Moduláris elektromos platformjának (Modular Electrification Platform; MEB) műszaki alapjaira épül. E két modell jelentős frissítésen esik át 2025-ben, ugyanazon új formai nyelvezettel, amely a Škoda minden BEV-modelljét jellemzi a jövőben. E járműveken túl, 2026-ra négy teljes egészében új fejlesztésű, akkumulátorhajtású elektromos modell is érkezik:• a "Small" az A0 szegmensben, a jövő belépőszintű modelljeként,• a "Compact", hivatalos nevén Elroq, a Karoq kompakt-SUV tisztán elektromos utódjaként,• a "Combi", amely a Škoda nagysikerű kombi-hagyományainak folytatója, valamint• a "Space", amely a 2022 augusztusban bemutatott, hétüléses koncepciómodell sorozatgyártású változataként zárja felülről a termékportfoliót.A Combi, azaz a márka első kombikarosszériás BEV-modellje, a kínálat nagyon fontos tagja, amely a márka alapvető értékeit megtestesítve hozza el e népszerű karosszériaváltozat erényeit az elektromos mobilitás korszakába. Mindegyik BEV-modell a jellegzetes Modern Solid dizájnnyelvezet jegyében készül, amely a márka génjeit meghatározó karakteres tulajdonságokat - robusztus konstrukció, funkcionalitás és hitelesség - emeli ki.Továbbra is alappillér a továbbfejlesztett ICE- és PHEV-modellek kínálata A fejlett és gazdaságos belsőégésű motorokkal (ICE), illetve a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerekkel (PHEV) szerelt járművek továbbra is a vállalat modellportfóliójának egyik alappillérét képezik a tisztán elektromos mobilitásra zajló átállás során. Mivel az egyes piacok más-más tempóban térnek át az elektromos mobilitásra, adott esetben e modellek elégíthetik ki az ügyfelek igényeit, a Škoda minden piacán a vásárlói igényekre összpontosít. A vállalat ezért széles körben megfizethető olyan modellek teljes palettáját kínálja az elkövetkező évek során, amelyekkel maradéktalanul megfelelhet ügyfelei egyéni mobilitási elvárásainak - elektromos, hagyományos vagy plug-in hibrid hajtásrendszerrel.
Következő Škodája már tisztán elektromos autó lesz? Minden bizonnyal számos kérdés jut eszébe az elektromos mobilitásra való átállással kapcsolatban.Mire számíthat elektromos autó vásárlásakor?Mindenekelőtt a vezetés újszerű élményére - és kezdetben talán arra is, hogy új szokások szerint, másként kell eljárnia. Ám bátran előre - valóban semmi ok az aggodalomra! Be kell indítani a Škoda elektromos autót?Nem, ez az egyik, amit már nem szükséges megtennie. Miután beült, egyszerűen nyomja le a fékpedált - és kész. Az autó aktiválódik, amint a Virtual Cockpit műszeregységen megjelenő üzenet is jelzi. Ezután már csak kapcsolni kell a megfelelő menetfokozatot és már indulhat is. Ugyanilyen egyszerű, amikor megérkezett úticéljához - csak szálljon ki, és az autó kikapcsol.Szükséges sebességet váltani Škoda elektromos autó vezetésekor?Nem. Az előre- vagy hátramenetet természetesen továbbra is ki kell választani - mint az automata sebességváltóval szerelt modellekben -, ám az elektromos motor fokozatváltás nélkül is kellően széles fordulatszám-tartományon üzemel, maximális forgatónyomatéka pedig már közvetlenül elinduláskor rendelkezésre áll.Mi a helyzet a hatótávval?Az egy-egy töltéssel elérhető hatótáv az elektromos autók minden új generációjával bővül. A Škoda Enyaq iV akár 547 kilométeres hatótávot is kínálhat, ami bőségesen elegendő az utak túlnyomó többségéhez. Ideális esetben egyaránt rendszeresen töltheti éjszaka otthon, vagy napközben a munkahelyén, hosszabb utak esetén pedig célszerű előre tájékozódni a töltőállomásokról, ahol megállhat útközben az akkumulátor részleges vagy teljes feltöltésére. Egy-egy autó hatótávját számos tényező befolyásolja, köztük a vezetési stílussal, a sebességgel, illetve a külső és a beltér-hőmérséklettel.Hogyan működik a töltés és mennyi időt igényel?Kétféle töltési mód kínálkozik: váltakozóáramú (AC) és egyenáramú (DC). A váltakozóáramú töltés nem olyan gyors, mint az egyenáramú, ami a hálózat teljesítményével függ össze. Emellett a háztartási elektromos hálózat 230 vagy 400 voltos aljzatai váltakozóáramot szolgáltatnak, amit az elektromos járműnek kell egyenárammá alakítania. A nagyobb energiaáramlás miatt gyorsabb a töltés háromfázisú csatlakozóról, de a váltakozóáramot ez esetben is egyenárammá kell alakítani. A leggyorsabb megoldás a kifejezetten elektromos járművekhez készült töltőberendezéssel végzett egyenáramú töltés. A töltés nem lineáris folyamat: a nagyfeszültségű akkumulátor a gyorstöltő állomásokon mindössze 36 perc alatt tölthető fel 10-ről kapacitása 80 százalékára, ám a fennmaradó 20 százalék is nagyjából ugyanennyi időt vehet igénybe.Mi a falitöltő (wallbox)?A falitöltő (wallbox) elektromos járművek számára készült, falra szerelt, váltakozóáramú töltőkészülék. A Škoda iV Charger, azaz a cseh autógyártó hivatalos falitöltője, háromféle változatban kapható, amelyek mindegyike más-más funkciószintet képvisel.Bármilyen töltőt használhatok a városban?Töltőállomások széles hálózata áll rendelkezésre Európa-szerte az elektromos autók töltéséhez - amennyiben az adott töltő rendelkezik a Škoda járműveihez megfelelő csatlakozóval. Többféle csatlakozó létezik, de a Škoda elektromos autók vezetőinek elvileg nem kell attól tartaniuk, hogy nem tudják csatlakoztatni autójukat a töltőállomásra, amit találnak. Európában a CCS (Combined Charging System) csatlakozó vált az egyenáramú (DC) gyorstöltés, míg a széles körben elterjedt Mennekes-csatlakozó a váltakozóáramú (AC) töltés szabványává. Utóbbi szerepel mind az otthoni falitöltők (wallbox), mind pedig az autókhoz mellékelt kábel csatlakozójaként, amely 230 voltos, kétfázisú és 400 voltos háromfázisú aljzatokhoz is csatlakoztatható.Kínál a Škoda nyilvános töltési lehetőséget az elektromos járművek számára?Igen, a neve Powerpass. A Powerpass-kártyával Ön gyakorlatilag bárhol tölthet, a töltési és fizetési adatok pedig egy alkalmazásban tekinthetők át egyszerűen. Ez az első Enyaq iV megjelenése óta elérhető, jól bevált rendszer az IONITY gyorstöltő hálózatához is hozzáférést biztosít. A jelenlegi ME3 szoftverrel rendelkező Enyaq iV sorozatú modelleken az új Plug & Charge funkciónak köszönhetően a kompatibilis töltőállomásokon igen kényelmesen, egyszerűen a töltőkábel csatlakoztatásával indítható a töltés. A jármű azonosítása ilyenkor teljesen automatikusan zajlik a töltőállomáson. A jövőben a Moduláris elektromos platformra (MEB) épülő új Škoda-modellek is kínálják majd ezt a funkciót.Hogyan töltődik az autó menet közben?Az elektromos autók egyik figyelemreméltó jellemzője az energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere, ami lényegében az akkumulátort töltő motorfék-megoldás. A Škoda Enyaq iV a kormánykerék kapcsolóbillentyűi révén a rekuperáció három intenzitási fokozatát kínálja, de a legerősebb fokozat a B menetüzemmód kapcsolásával is választható. Egy teljesen automatikus üzemmód is rendelkezésre áll, amelyben az autó önműködően gondoskodik e funkcióról. A rekuperáció alapvetően változtatja meg a vezetés élményét, legerősebb fokozata például olyan hatékonyan fékez, hogy az autó a gázpedál felengedésekor azonnal lassulni kezd, így Ön kényelmesen, szinte csak egy pedál használatával közlekedhet. A rekuperáció az autó hatótávjának növelésében is segít.Mekkora az elektromos autó élettartama?Ebben számos tényező szerepet játszik, különösen a vezetési stílus, az autó gondozása és az előírt karbantartási ütemterv betartása. Mindezek ellenére a Škoda nyolc év vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal az akkumulátor élettartamára. Az Enyaq iV és az Enyaq Coupé iV esetében a garanciafeltétel szerint az akkumulátor kapacitása ez idő alatt nem csökkenhet az eredeti szint 70 százaléka alá.
Két hivatalos jégdrift-világrekordot is felállított Enyaq RS iV modelljével, azaz sportos RS-családja második tisztán elektromos, akkumulátorhajtású tagjával a ŠKODA. A GUINNESS WORLD RECORDS egyaránt megerősítette "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen", illetve "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel" rekordjait, amelyeket 2023. január 19-én, csütörtökön, Richard Meaden brit autós újságíró állított fel a svédországi Östersund melletti Stortjärnen-tó jegén kialakított 188,496 méteres körpályáján.A Škoda a Stortjärnen-tavon felállította a jégen futott leghosszabb folyamatos járműves drift rekordját. Richard Meaden a nemrég bemutatott Enyaq RS iV volánja mögött több mint 15 percnyi kontrollált drifttel tett meg összesen 7,351 kilométert, új, hivatalosan is megerősített rekordot állítva fel. Az előző, 6,231 kilométeres rekordot 2022-ben, Kínában érték el. Ezzel egyidejűleg Meaden és a Škoda Enyaq RS iV "A leghosszabb folyamatos járműves drift jégen elektromos járművel" rekordját is sikerrel állította fel.A GUINNESS WORLD RECORDS bírója, valamint David Kalas nemzetközi driftbíró felügyelete mellett a Škoda végül a negyedik napon, különböző gumiabroncs-kombinációkkal futott számos tesztet követően állította be a rekordot. Az autógyártó öt nap alatt összességében 18 órát fordított a fagyos körülmények közepette a "tökéletes drift" teljesítésére.Rekordkísérlete során az Enyaq RS iV SUV-modell nehéz körülmények között 15 perc 58 másodperc alatt 39 alkalommal járta körbe a driftpályát. Ezalatt 48,69 kilométer/óra csúcssebességet ért el, a leglassúbb ponton pedig 31,64 kilométer/órával haladt. A rekordkísérletben az Enyaq RS iV egy 20 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsákkal szerelt, sorozatgyártású példánya szerepelt.Az első kerekek a Michelintől származó Däckproffsen 245/35-R20 méretű versenyabroncsain 600 darab ötmilliméteres, míg a hátsó tengely 255/45-R20 méretű Nokian Hakkapelitta abroncsain 300 kétmilliméteres szög gondoskodott a kellő tapadásról - ideális kominációként a 40 centiméter vastag jégrétegen.E két GUINNESS WORLD RECORDS címmel a Škoda és a friss rekorder Richard Meaden, valamint az "RS" rövidítés egyaránt visszatért a rekordok könyvébe. A brit pilóta már 2011-ben is felállított egy rekordot, amikor egy Nagy-Britanniában épített Škoda Octavia RS volánja mögött 227,080 mérföld/órás tempóval megdöntötte a 2,0 literes, feltöltött, sorozatgyártású járművek a Southern Californian Timing Association (SCTA) szerinti szárazföldi sebességrekordját. Meaden az amerikai egyesült államokbeli legendás Bonneville Salt Flats síkságán futotta meg rekordját.Richard Meaden így nyilatkozott legfrissebb sikeréről: "Valóban különleges újra egy Škoda volánja mögé ülni és újabb rekordot dönteni. Az egyesült államokbeli Bonneville Salt Flats, majd Svédország egy befagyott tava - két teljesen különböző rekord, két alapvetően eltérő járművel. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy tizenkét év múltán újra olyan csapat tagja lehetek, akik közösen rekordokat döntenek. Ki gondolta volna, hogy egy elektromos autóban driftelünk itt a jégen? Ez is jól bizonyítja, milyen rohamosan változik az autózás világa, s milyen izgalmas ez az átalakulás."Az Enyaq RS iV sportfutóműve elöl 15, hátul 10 milliméterrel süllyeszti alacsonyabbra a karosszériát az Enyaq iV változathoz képest. Emellett a progresszív kormányzás és a Menetprofil-választás (Drive Mode Select) technikája éppúgy még hatékonyabb vonóerő-átadási képességeket biztosít, mint az extrafelszerelésként rendelhető Adaptív futóműszabályzás (Dynamic Chassis Control). A modellspecifikus felszerelések között szerepelnek a karakteres RS-lökhárítók, a fényes fekete külső elemek, illetve az egyaránt fekete bőrrel bevont sportülések, kormánykerék és műszerfal.Az Enyaq RS iV a Škoda RS-családjának már második tisztán akkumulátoros elektromos tagja, amely 82 kWh (nettó 77 kWh) energiatároló képességű akkumulátorral készül, két elektromos motorja pedig együttesen 299 lóerőt teljesít. A dinamikus menettulajdonságokat segíti 460 newtonméter maximális forgatónyomatéka is, így álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra. A gyorstöltésre akár 135 kW teljesítménnyel is lehetőség nyílik, amely során mindössze 36 perc alatt tölthető fel az akkumulátor kapacitásának 10 százalékáról 80 százalékra.
Töretlenül folytatja a ŠKODA AUTO a vállalat szén-dioxid-mentesítését, amit "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" koncepciója keretében holisztikus cselekvési tervvel is támogat. Az elektromobilitási átállás felgyorsítása mellett az akkumulátorhajtású elektromos járművek hosszú távon fenntartható előállítása és üzemeltetése áll a középpontban, a kapcsolódó beszállítói láncolatokat is beleértve. Ennek megvalósítása érdekében a ŠKODA továbbra is elkötelezett például az újrahasznosítható anyagok alkalmazása, illetve az elektromos járművek nagyfeszültségű akkumulátorainak következetes újrahasznosítása mellett.
Mint az már a magyar sajtót is bejárta: a magyar kerékpározás egyik legmeghatározóbb alakja 3 éves szerződést kötött az idén már 42 győzelemnél járó Jumbo-Visma nevű holland csapattal. A ŠKODA és a kerékpározás közös története pedig Valter Attila szenzációs átigazolását követően is tovább folytatódik.
11. alkalommal rendezte meg az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság az Autós Nagykoalíció és a ŠKODA Magyarország támogatásával az ország 19 megyéjében és a fővárosban azt a vetélkedőt, amelynek elsődleges célja, hogy minél szélesebb körben felhívja a figyelmet a körültekintő, megfontolt és példamutató közlekedési magatartás fontosságára. A fődíj idén egy ŠKODA FABIA típusú személyautó volt. A 2022. május 21. és június 28. között megrendezett területi vetélkedőkön több mint 500 család mérte össze tudását. A versenyen olyan gyermekes családok vehettek részt, ahol legalább az egyik szülőnek van érvényes B-kategóriás vezetői engedélye, a gyerek(ek) életkora pedig 6 és 17 év között van. A szervezők a családi vetélkedőn túl az iskolák számára is pályázatot hirdettek. Azokat az oktatási intézményeket, amelyek a vetélkedősorozaton a legtöbb családdal vettek részt, díjazták. A családi vetélkedő döntőjét 2022. augusztus 26. és 28. között Somogy és Fejér megyében rendezték meg. A tíz állomáson a versenyző családok közlekedésbiztonsággal összefüggő elméleti és gyakorlati feladatokat teljesítettek. A legtöbb résztvevővel rendelkező iskolák között a Békéscsabai Petőfi utcai Általános Iskola 1. helyezést ért el, és ezzel 500 000 Ft értékű, a 2. helyezett a Jászberényi Szent István Sport Általános Iskola és Gimnázium 300 000 Ft értékű, míg a 3. helyezett debreceni Huszár Gál Gimnázium, Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 100 000 Ft értékű tan- és sportszert nyert, melyet a ŠKODA Magyarország biztosít a szerencsés iskolák részére. A verseny fődíját, egy ŠKODA FABIA típusú személyautót az ORFK-OBB, az Autós Nagykoalíció és a ŠKODA Magyarország közösen ajánlotta fel. Az országos döntő további díjait az Autós Nagykoalíció tagjai és a szervezetet támogató szponzorok biztosították. Az idei főnyeremény nem véletlenül kapott ötcsillagos értékelést, hiszen biztonsági rendszereivel kiemelkedik osztálytársai közül és már az alapfelszereltség is 9 légzsákot biztosít. Így lett osztályelső kategóriájában mind a felnőtt, mind a gyermek utasok védelmében. Az eddigi FABIA modelleknél tágasabb és kényelmesebb utasterén túl 380 literesre nőtt a csomagtere így ezekkel a paraméterekkel már büszkén mondható igazi családi autónak. "Boldogsággal tölt el minket, hogy évről évre egy ennyire aktív, fontos és előremutató program résztvevői lehetünk most már számunkra is jubileuminak mondható 10 éve. Külön öröm számunkra, hogy a közlekedésbiztonsági vetélkedőre legtöbb diákot küldő iskolákat is díjazhatjuk, hiszen már a legkisebbeknek is tisztában kell lenniük a közlekedési szabályokkal, azok betartásának fontosságával" - emelte ki Németh János ŠKODA márkaigazgató. A döntőbe jutott családok 30 000 Ft értékű üzemanyag-utalványt, valamint ajándékcsomagot, ezenkívül a 2-20. helyezett családok üdülési utalványt is nyertek, valamint minden család Europ Assistance Auto SOS ajándékkártyát kapott. A Közlekedik a család vetélkedő 2022. évi döntőjét a Melegh család nyerte Budapestről. Második helyezést ért el a Veszprém megyei Józsa család, míg a harmadik helyen a Hajdú-Bihar megyei Erdődi család végzett.
VISION 7S tanulmánya első vázlatrajzaival - amelyek a koncepciómodell karosszériájáról szolgálnak előzetes benyomásokkal - a ŠKODA AUTO további részleteket mutat be új formai nyelvezetéből. A képek erőteljes SUV-modellt ábrázolnak, markáns orrkialakítással és T-alakzatban elrendezett fénygrafikával. A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású ŠKODA VISION 7S koncepciótanulmány külső vázlatrajzain újszerű, markáns orrkialakítása is látható, amelyen sötét kontrasztárnyalatban tűnik fel a zárt és immár jóval szélesebb, illetve alacsonyabb ŠKODA-hűtőrács. Az egészen a karosszéria széléig oldalra kihelyezett fényszórók két sorban helyezkednek el, a nappali menetfény felettük húzódó, éles rajzolatú sávja pedig az erőteljesen domborodó sárvédőkig nyúlik - karakteres T-alakzattá bővítve a fénygrafikát. A határozott kontúrokkal kiformált motorházfedél a jól ismert ŠKODA-vonalat idézi. A markáns, teljes egészében új kialakítású lökhárítót hét függőleges állású légbeömlő nyílás határozza meg, amelyek közül a középső feltűnő narancssárga betétet kapott. A lökhárító alsó traktusa alumínium védőlemezzel egészül ki. Nagyméretű, aerodinamikailag optimalizált kerekek hangsúlyozzák a VISION 7S erőteljes fellépését, miközben letisztult felületek és hátrafelé enyhén ereszkedő tetővonal jellemzik oldalnézetét. A ŠKODA új formai nyelvezete a márka olyan jól ismert értékeit fogalmazza meg, mint a masszivitás, a funkcionalitás és a hitelesség, emellett tágas térérzet, tartós és hosszú távon fenntartható előállítású anyagok, illetve aerodinamikus és gazdaságos formavilág jellemzik.
Újabb betekintést kínál megújult formai nyelvezetébe a ŠKODA AUTO, VISION 7S tanulmánymodellje első beltér-dizájnrajzán mutatja be, ahogy merőben újszerű, széleskörűen variálható utastér-architektúrájával e tágas jármű akár hét személy számára is elegendő helyet kínál. A minimalista stílusú belteret hosszú távon fenntartható módon előállított anyagok jellemzik. Az új dizájnnyelv autentikus módon kínál magasfokú funkcionalitást és intuitív kezelést a digitális világban.
2022. július 1-jétől a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának új elnöke Klaus Zellmer lesz, aki jelenleg a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős tagjaként dolgozik. A ŠKODA AUTO jelenlegi vezérigazgatója Thomas Schäfer 2022. július 1-jétől a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának elnöke lesz, ezzel párhuzamosan pedig csatlakozik a konszern igazgatótanácsához és a tömegmárkákat egyesítő csoport vezetőjeként dolgozik tovább. Klaus Zellmert nevezték ki 2022. július 1-jétől a ŠKODA AUTO igazgatótanácsa új tagjának, akit ezt követően - a cseh törvényi előírásoknak megfelelően - az igazgatótanács új elnökévé választanak. Zellmer azt a Thomas Schäfert követi ebben a pozícióban, aki június végén távozik a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának elnöki posztjáról. Vezérigazgatóként Schäfer 2022. április 1-je óta felel a Volkswagen márka operatív működéséért is és 2022. július 1-jétől annak elnökeként vezeti majd azt. Ezzel egyidejűleg a márka elnökeként csatlakozik a Csoport igazgatótanácsához és ő vezeti majd a tömegmárkákat egyesítő csoportot. Murat Aksel, a ŠKODA AUTO felügyelőbizottságának elnöke így nyilatkozott a témában: "Thomas Schäfer biztonsággal vezette keresztül a márkát két elképesztő nehézségekkel teli éven és ezzel párhuzamosan egyértelmű célokat fogalmazott meg a jövőre nézve a "NEXT LEVEL - ŠKODA STRATEGY 2030" néven futó vállalati stratégiával. Jelenleg a ŠKODA AUTO minden eddiginél jobban elektromos, digitális és nemzetközi. Thomas Schäfer egy igazán ígéretes jövő alapjait fektette le a ŠKODA márka számára az elektromos ENYAQ iV sikeres bevezetésével és a további, tervezett e-modellekkel. Sikerrel vállalt felelősséget a Volkswagen-csoport egyes régióinak és platformjainak koordinálásáért és eredményesen valósította meg az INDIA 2.0 projektet. A teljes felügyelőbizottság nevében szeretnék mindezért köszönetet mondani neki." Murat Aksel hozzátette: "Ugyanakkor büszkeséggel tölt el, hogy sikerült megnyernünk az egyik legkiemelkedőbb vezetőnket a ŠKODA AUTO számára. Klaus Zellmer több, mint 20 évnyi autóipari tapasztalattal rendelkezik. Ez idő alatt nem csupán, mint vezető autóipari szakember bizonyított, de emellett nagyszerű stratégiai és vállalkozói előrelátásról is tanúbizonyságot tett. Meggyőződésem, hogy az igazgatótanács csapatával karöltve minden tőle telhetőt megtesz, hogy következetesen segítse a ŠKODA AUTO további sikeres fejlődését." Az üzemgazdász végzettségű Klaus Zellmer szakmai karrierjét 1997-ben a Porsche AG vállalatánál kezdte az igazgatótanács egy tagjának asszisztenseként. 1999-ben a Porsche France kötelékébe lépett és a kereskedői hálózat fejlesztésén dolgozott, majd ezt követően régiós menedzserként tevékenykedett Észak-Amerikában. 2000-ben projektmenedzserként követte végig a lipcsei új Porsche üzem értékesítési és marketing területeinek fejlesztését. A Porsche gyár ügyfélközpontjának vezetése után Zellmer a Porsche Germany marketingvezetője lett 2007-ben. Ezt követően feljebb lépett és 2010-ben ő lett az igazgatótanács elnöke. 2015-ben Zellmer elnök vezérigazgatóként csatlakozott a Porsche Cars North America csapatához az egyesült államokbeli Atlantában. 2020. szeptember 15-e óta Klaus Zellmer a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának az értékesítés, marketing és értékesítés utáni szolgáltatások területéért felelős tagjaként dolgozik. Ez idő alatt kulcsfontosságú szerepet játszott abban, hogy a Volkswagen következetesen igazodjon az ügyféligényekhez a szervezeti, digitalizációs és fenntarthatósági kérdésekben.
Az idén harmadjára megrendezésre került Év Magyar Autója verseny kiírásában a ŠKODA egyik legnépszerűbb modellje, az Octavia komoly eredményt ért el: a modell e-TEC, azaz mild hibrid verziója lett a Magyar Év Autója 2022 díj üzleti autók kategóriájának nyertese. Az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Járműipar.hu által szervezett versenyben a szakmai zsűri értékelése alapján lett első az Octavia e-TEC, megelőzve ezzel a kategóriájában induló másik négy modellt.Az e-TEC modellek mild hibrid technológiájának lényege a plug-in hajtáslánccal ellentétben nem abban áll, hogy tisztán elektromos meghajtást tesz lehetővé. A mild hibrid Octavia hajtásláncának belsőégésű része szabványos autómotorokra épül, azonban a hagyományos generátort egy generátor üzemmódban is működő elektromos motor és egy 48 Voltos Li-ion akkumulátor váltja fel. Az elektromos motort egy hajtószíj köti össze a belsőégésű motorral, amelyen keresztül növelheti a belsőégésű motor teljesítményét, vagy visszanyerheti az energiát, melyet az akkumulátorban tárolnak.Az elektromos motor itt több kilowattal növeli az általános teljesítményt, főként alacsonyabb fordulatszámon, például amikor álló helyzetből indulunk útnak. Az e-TEC (enyhe / mild hibrid) modellek nem tudnak teljesen elektromos meghajtással haladni, de az iV modellekhez hasonlóan nagyobb sebességgel is tudnak kikapcsolt belsőégésű motorral "vitorlázni" az utakon. Ennek eredményeként csökken az üzemanyag-fogyasztás és ezáltal a CO2 -kibocsátás is, a maximális teljesítmény csökkenése nélkül.