Aktuális rendezvény
2017.07.11.

Győzelemmel felérő negyedik hely

Ahogyan számítottunk rá, a 24. Veszprém Rallye valóban a szezon legizgalmasabb futama volt. Az első versenynap végén ugyanis a mezőnyt megtizedelte a jutaspusztai pálya minősége és a versenyautók sorra felnin közlekedve próbáltak meg eljutni a célig.- Defektet kapni, vagy szerezni lehet, illetve általában tudni szoktam, hol és miért. Most azonban kaptuk, és ráadásul még azt sem tudjuk pontosan hol. Ha visszagondolunk, valóban észleltünk egy nagyobb követ, de erre nem mentünk rá, csak tovább görgettük, először azt hittük, hogy ott történt a baj, de nem, már hamarabb összeszedtük. Végül az egész versenyhétvégénket ez a köves emlék ölelte körül. Miután az első versenynap utolsó gyorsasági szakaszán kaptuk, bajnoki címvédőként vasárnapra igen nehéz helyzetbe hozott minket. - emlékezett vissza Herczig Norbert. Ezért történt tehát az, amit a pályák széléről mind a szurkolók, mind a szakma szájtátva nézett. Vasárnap reggeltől nem is eggyel, hanem rögtön kettővel magasabb sebességi fokozatba kapcsolt a SKODA Rally Team Hungaria párosa. Az R5-ös SKODA Fabia valósággal szárnyalt a murvás szakaszokon. Bár a napot 1 perc 46 másodperc hátránnyal a 12. pozícióban kezdték, a pontos és gyors tempójuknak köszönhetően akár még a dobogó is elérhető lett volna, ha rögtön a nyitó gyorsaságit nem veszik ki etapnak. Ennek ellenére Norbiék minden szakaszon óriásit harcoltak, aminek köszönhetően fokozatosan lépdeltek előre, és még előbbre. Végül közvetlenül a dobogósok mögött, a negyedik pozícióban zárták az esztendő ötödik versenyhétvégéjét, amit a 7. gyorsasági szakaszon vívtak ki maguknak, ahol a címvédő páros három pozíciót is előre ugrott.- Általában nem szoktam magunkat dicsérni, de a vasárnapi teljesítményünkre méltán lehetünk büszkék - mondta a veszprémi célban Herczig Norbert. -  A szombati nap után azt tudtuk, hogy valamennyi pozíciót előre tudunk lépni, arra viszont nem gondoltam, hogy felférhetünk a pódiumra. Nem csináltunk mást, mint kőkemény profizmussal, higgadtan tettük a dolgunkat. Ezért a pozícióért alaposan megdolgoztunk és most a végén boldogok vagyunk, hiszen a bajnoki pontverseny szempontjából ismét nagyon fontos pontokat szereztünk. A szombati "momentum" után ebben ennyi volt, de mi valóban győzelemnek éltük meg, hogy a hátrányukból közel 50 másodpercet le tudtunk dolgozni. Nagyszerű munkát végzett mögöttünk a csapat, az autó ismét zseniális volt, csak rajtunk múlt, hogy a mennyire tudjuk magunkat feltornászni. Szerencsére a 2. napunk hibamentesen sikerült, a legjobban pedig az esett, hogy ezt a szakma és a versenyzőtársaink is elismerték.Összesítve tehát Herczig Norbert és Bacigál Igor a 24. Veszprém Rallye 8 versenyszakaszából 5 szakaszt nyert meg és kétszer másodikként jött le a pályáról, illetve az utolsó gyorsasági szakaszon (a Power Stage-en) az ezüstért további két ponttal gyarapították a termést.Két futammal a 2017. évi Országos Magyar Bajnokság vége előtt az SRTH kettőse továbbra is vezeti az abszolút értékelést.A folytatásra szeptember elejéig várnunk kell, amikor a Budapest Rallye-n szurkolhatunk kedvenceinknek.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2017.06.26.

Kettős jubileum: a ŠKODA a négymilliomodik Fabia és az 500 000. harmadik generációs Fabia modellt ünnepli

Mladá Boleslav/Budapest - A ŠKODA napokban legyártotta az 500 000. harmadik generációs Fabia modellt Mladá Boleslavban. Ezzel egyidőben a cseh gyártó egy másik mérföldkőnek is örülhet: 1999-es debütálása óta a sorozat elérkezett négymilliomodik darabjához. A jubileumi darab egy "holdfehér" fényezésű, 1.0 TSI benzinmotorral szerelt ŠKODA Fabia Combi kettős tengelykapcsolós (DSG) automata váltóval. 2017. első öt hónapjában teljesített 91 400 kiszállításával a népszerű kisautó jelenleg második helyen áll a legkeresettebb ŠKODA modellek listáján az Octavia mögött."A mai napon kétszeresen is büszkék lehetünk, hiszen a Fabia harmadik generációjából elkészült az 500 000. darab, összességében pedig legyártottuk a 4 000 000. Fabia modellünket, amely kitűnő bizonyíték a ŠKODA magas színvonalú gyártási minőségére." - nyilatkozta Michael Oeljeklaus, a ŠKODA igazgatótanácsának a termelés és logisztika területéért felelős tagja. "1999 óta ez a kisautó kulcsfontosságú szerepet tölt be modellkínálatunkban és rengeteg ügyfelet nyert meg a márka számára világszerte. Mindhárom generáció meghatározta a márka fejlődését, ugyanakkor mindegyik rendelkezett a legkorszerűbb műszaki megoldásokkal, egyedülálló térkínálattal, kiemelkedő ár-érték aránnyal, amelyet vonzó formaterve és a legmodernebb biztonsági és kényelmi megoldások tettek teljessé. A Fabia jelenleg minden eddiginél erősebb motorja dinamikus növekedésünknek."A kezdetek kezdete: az első ŠKODA Fabia - 1999. és 2007. közöttRöviddel az ezredforduló előtt ünnepelte világpremierjét az első ŠKODA Fabia az 1999-es Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA). Alapjául a Volkswagen A0 padlólemeze szolgált, az új modell pedig megjelenésétől kezdve mind a kezelhetőség, mind a biztonság és a motortechnológia területén mércét állított a versenytársak elé. Jellegzetes ŠKODA modellként a Fabia figyelemre méltó térkínálatával hódított. 2000. őszén, a Párizsi Autószalonon mutatkozott be az első ŠKODA Fabia Combi, a ŠKODA Fabia RS színre lépésére pedig 2003. márciusáig kellett várni. Az első generációs ŠKODA Fabia modellből közel 1 790 000 darab gördült le a gyártósorról.A ŠKODA Fabia második generációja - 2007. és 2014. közöttA ŠKODA Fabia II a Genfi Autószalonon lépett a nagyközönség elé 2007-ben. A második generáció kompakt méretei mellett még nagyvonalúbb térkínálattal rendelkezett. A ŠKODA bővítette a motorválasztékot is, így még hatékonyabb erőforrások közül választhattak az ügyfelek. Ezzel párhuzamosan az elérhető kényelmi és biztonsági megoldások is bővültek. A második generációs ŠKODA Fabia Combi 2007. szeptemberében a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon (IAA) debütált. Technológiája és az általa képviselt funkcionalitás új mércét állított a kategóriában, amelyet természetesen megnövelt térkínálattal együtt nyújtott. A csomagtartó mérete például 235 literrel nőtt az elődjéhez képest.Terepes külső megjelenés látványos dizájn elemekkel: a ŠKODA ilyennek álmodta meg a Fabia Scout - kombi változatban is elérhető - modelljét, amely 2009-ben mutatkozott be. Az első ŠKODA Fabia Monte Carlo modellel pedig a márkára jellemző motorsport gének is bekerültek a kisautóba. Ez a modellváltozat 2011-től tette teljessé a választékot és többek között olyan látványos dizájn elemekkel bírt, mint a feketére fényezett tető, a fekete könnyűfém keréktárcsák vagy a színezett oldalsó és hátsó ablaküvegek. A Fabia második generációjának gyártása 2014. júniusában, közel 1 710 000 legyártott autó után ért véget.A jó dolgok hármasban járnak: a ŠKODA Fabia harmadik generációja - 2014-től napjainkig2014-ben a cseh autógyártó újabb sikeres fejezetet nyitott a modell történetében és piacra dobta a ŠKODA Fabia harmadik generációját. A mai napig ebből a sorozatból 500 000 darab gördült le a gyártósorról. A Fabia III érzelemgazdag és dinamikus formanyelvvel érkezett, sportos arányai a ŠKODA sikeres raliautóira emlékeztetnek. Kategóriájában egyedülálló térkínálatával, innovatív biztonsági, kényelmi és infotainment rendszereivel a harmadik generációs ŠKODA Fabia abszolút mércét állít a kisautók szegmensében. Jellegzetes vonásként a belső tér számos "Simply Clever" megoldást rejt, mint például az utasoldali ülés alatt található esernyőt, a tanksapkában található jégkaparót, a középkonzolban elhelyezett multimédiás tartót, az első ülések háttámláján lévő rakodóhálókat illetve a láthatósági mellények és palackok számára kialakított zsebeket.2017. elején a ŠKODA visszatért a Genfi Autószalonra. A ŠKODA Fabia most először kapta meg a háromhengeres 1.0 TSI erőforrást, amely alacsonyabb fogyasztás mellett nagyobb teljesítményt kínál. A 70 kW (95 LE) illetve 81 kW (110 LE) teljesítményű aggregátok a korábban használt négyhengeres 1.2 literes erőforrást váltották le. A megújult kisautó az első Fabia, amely a ŠKODA Connect mobil online-szolgáltatásait használja. A hálózatba kapcsolhatóság továbbfejlesztett rendszerének köszönhetően a Fabia vezetőjének lehetősége van a folyamatos online kapcsolatra. A ŠKODA Connect magába foglalja a Care Connect szolgáltatásokat is, többek között a műszaki segélyhívás és az automatikus balesetértesítés funkcióját is. Ezen felül olyan online infotainment szolgáltatások is elérhetők, amelyek a forgalomra, benzinkutakra, üzemanyagárakra és parkolóhelyekre vonatkozó információkat tartalmazzák.Emellett az új ŠKODA Fabia a legkorszerűbb, eddig csak a magasabb járműkategóriákban ismert biztonsági rendszereket is tartalmazza. Az új modellben elérhető a városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assistant rendszer, az adaptív tempomat (ACC), a fáradtság érzékelő illetve a másodlagos ütközésvédelem rendszere. Ezen felül minden Fabia modell szériafelszereltségének része az elektronikus gumiabroncs-légnyomás ellenőrzés.
Bővebben
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.